W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszcz Gdański

adres: ul. Grunwaldzka 20; 83-000 Pruszcz Gdański

tel. 58 775 99 55
fax. 58 682 34 51

e-mail: urzad@pruszcz-gdanski.pl, sekretariat@pruszcz-gdanski.pl
website: www.pruszcz-gdanski.pl, www.mieszkamwpruszczu.pl


adres skrytki e-puap: /5sl0jcb52x/SkrytkaESP

 

NIP Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 5930206827

REGON Gminy Miejskiej Pruszcz Gdański: 191674919

Wniosek o zmianę miejsca głosowania

Wersja strony w formacie XML
Szczegóły
Kategoria sprawy wybory
Komórka odpowiedzialna Referat Spraw Obywatelskich

Nazwa:

Wniosek o zmianę miejsca głosowania

Opis Ogólny:

Wyborca może zmienić miejsce głosowania. Wniosek w sprawie zmiany miejsca głosowania składa się w okresie od 44 dni przed dniem wyborów do 3 dnia przed dniem wyborów tj. w wyborach zarządzonych na 9 czerwca 2024 r.  w terminie od 26 kwietnia 2024 r. do 6 czerwca 2024 r.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 05 stycznia 2011r. – Kodeks wyborczy 

Wymagane dokumenty:

Wniosek o zmianę miejsca głosowania

Termin i sposób załatwienia sprawy:

Wniosek o zmianę miejsca głosowania składa się na piśmie w postaci:

* papierowej, opatrzonym własnoręcznym podpisem do urzędu gminy właściwego dla wybranego stałego obwodu głosowania na obszarze gminy, w której wyborca będzie przebywać w dniu wyborów,

* elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, przy użyciu usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji, po uwierzytelnieniu tej osoby w sposób określony w art. 20a ust 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne.

Po złożeniu wniosku o zmianę miejsca głosowania wyborca zostanie skreślony ze spisu w stałym obwodzie głosowania właściwym dla adresu zameldowania na pobyt stały lub adresu stałego zamieszkania.

 

Miejsce i sposób składania dokumentów:

Referat Spraw Obywatelskich ul. Grunwaldzka 20, 83-000 Pruszcz Gdański.

godz. przyjmowania interesantów:

pon. 9.00-17.00, śr. 7.30-15.30, wt., czw., pt., 7.30-14.00

 

 

Tryb odwoławczy:

Każdy wyborca może wnieść do Wójta albo organu, który sporządził spis wyborców reklamację w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu. Organ  obowiązany jest rozpatrzyć reklamację w terminie 2 dni od dnia jej wniesienia i wydać decyzję w sprawie. Na decyzję nie uwzględniającą reklamacji wyborca może wnieść, w terminie 2 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę do właściwego miejscowo sądu rejonowego za pośrednictwem Burmistrza Pruszcza Gdańskiego. Od postanowienia sądu nie przysługuje środek prawny.

Opłaty:

Brak opłat

Osoba odpowiedzialna za realizację zadania:

Marta Karc tel.: (58) 775-99-62

Dagmara Plata-Kościuk tel.: (58) 775-99-63

 

 

 

 

 

Powiadom znajomego